First days in lovely Ubud

Selamat malam!

Eergister avond eindelijk aangekomen in Ubud (Bali) !! Na een lange vlucht van 19 uur werd ik op het vliegveld opgewacht door The Green Lion, dat is de partner organisatie in Bali van de organisatie in Nederland.
Eerst vloog ik naar Hong Kong waar ik 4 uur moest wachten, ik voelde me zo vies dat ik even een douche wilde nemen, dat kon op het vliegveld maar het koste €24. Echt een belachelijk dure prijs, maar ik heb het toch maar gedaan haha. Er kwam nog net geen goud water uit!! Hierna kon ik in ieder geval fris en fruitig in het vliegtuig naar Bali stappen! Jullie zullen wel denken.. Die is gek!! Hahah
Maargoed, uiteindelijk ben ik 's avonds aangekomen in de guesthouse. Ik was bek af, dus ben gelijk naar bed gegaan.
De volgende ochtend was ik al om half 6 wakker en ik liep naar het balkon toe, en toen wist ik even niet wat ik zag... Waaaauw!!
Zo'n mooi uitzicht over Ubud en kleine sawa's (rijstvelden), en heel veel palmbomen en kleine huisjes van de locals en een grote vulkaan! En het ruikt overal naar wierook en verbrand hout ofzo, heel typisch, kan het niet goed beschrijven.
Gister is dus de introductie week begonnen, samen met alle andere nieuwe vrijwilligers, duiken we in de Balinese cultuur. Gister hebben we een wandeltocht gemaakt door Ubud zelf, de markt en monkey forrest en 's avonds zijn we naar een traditionele dansshow geweest. Vandaag hebben we kookles en taalles gehad. Ik kan nu heerlijke loempia's, gebakken banaan en ijsthee maken! Ook een klein gesprekje in het Balinees kan ik voeren haha!
Verder deze week gaan we naar de sawa's, koffie en thee plantages, krijgen we les in batik painting en gaan we naar de pura tirta empul tempel. Nog een hoop te doen dus! Maar super veel zin in!:)
De weekenden hebben we vrij en kunnen we leuke tripjes maken.
Ik ga om met 4 meiden, 2 uit Nederland en 2 uit Finland. Romee, Steffi, Heidi en Roosa. Super gezellige meiden van mijn leeftijd en we kunnen het allemaal erg goed met elkaar vinden! Dus daar ben ik echt heel blij mee!
Vandaag gingen we even het centrum in, om wat kleine dingetjes te kopen zoals een simkaart en dergelijke. Daar hebben we even koffie gedronken en er kwam een jongen naar ons toe; Bayu. Hij werkt in Ubud en maakte een praatje met ons. Super gezellig en vriendelijk en gastvrij! Hij nodigde ons aankomend weekend uit in Kuta om een paar biertjes te drinken. Dat komt ons eigenlijk wel goed uit want Romee is zondag jarig! Dus kunnen we dat gelijk vieren!
Vanmiddag in de guesthouse nog twee jongens ontmoet en die willen ook wel mee naar Kuta, dus dat wordt een gezellig avondje denk ik!
Waarschijnlijk boeken we daar een hostel en gaan we zondags weer terug. Want maandag start het vrijwilligers werk!!
Ik zit trouwens in een guesthouse op het 'terrein' van locals. Achter in staat een groot huis met 8 dorms waar alle vrijwilligers verblijven. De mensen die op het terrein wonen maken elke dag 3 maaltijden voor ons klaar! Dus alles is super geregeld.
Ik deel een dorm met 7 andere meiden, waaronder Heidi en Roosa uit Finland. We delen 1 badkamer die gedeeltelijk buiten is, en we hebben een koude douche. Het is een beetje wennen, maar ik heb niks te klagen!! Alles ziet er schoon en netjes uit en we hebben een groot balkon met kleine buitenkeuken!
Ook als je op straat loopt zie je overal mensen bloemen offeren aan de goden. Dit doen ze elke dag voor en na alle maaltijden. Dit gebeurt vaak op straat voor hun huis, waarna de auto's en vele scooters de prachtige offers weer kapot rijden hahah. Super zonde, maar zo gaat dat hier. Ook heeft elk huis zijn eigen tempeltje. Zo ook bij ons guesthouse.
En alle mensen hier zijn echt zooooo ontzettend vriendelijk en lief en zorgzaam. Ze behandelen je alsof je familie bent. Zo ook onze coördinators, 2 jonge meisjes, maar zooooo lief. En ze lachen altijd. Ik denk serieus dat hun nooit chagrijnig zijn, omdat ze in zo'n andere cultuur opgroeien en ze oordelen niet over andere mensen en ze laten iedereen zo in hun eigen waarde en hebben minder stress dan de westerse cultuur.
Er is een quote van Roald Dahl en die past perfect in wie de mensen hier zijn.
~ If you have good thoughts, they will shine out of your face, like sunbeams and you will always look lovely.~
Ik merk nu dat ik een erg lang verhaal heb geschreven, en dat alleen al van 2 dagen. Maar de eerste indrukken zijn altijd zo overweldigend!
Trouwens het is hier super warm, als we een stuk lopen, gutst het zweet van m'n gezicht af, echt heel vies. Maar dat moet nog een beetje wennen. In ieder geval een stuk beter dan in Nederland haha! Ik houdt het hier nog wel een tijdje uit!!
We hebben geen zwembad ofzo, maar vlakbij is een luxe hotel waar we mogen zwemmen!:)
Okee nu stop ik! Wordt tijd om te slapen, het is hier nu00:10, en moet morgen weer vroeg op!:)
Selamat Tidur!!
Big Kisses from lovely Ubud!

Reacties

Reacties

Rob

Schitterend beschreven grietje.

Greetje Barth

Prachtig verhaal Sophie, ik proef de sfeer!!

Esther

Wat leuk Sophie! Het klinkt als een prachtige ervaring! Geniet er van! X

bouke

leuk verhaal Sophie met heldere beschrijvingen: alsof ik er bij ben...Erg benieuwd naar je verdere belevenissen.
Nog een paar mooie woorden over een glimlach van Tagore:
'the smile you send out returns to you'

Pepijn

Eindelijk kan je je reisblog gebruiken!
Wat heb je een mooi verhaal geschreven soof!
We kijken uit naar je volgende verhaal!!
????????

Amber Knoflook

Kippenvel zusje .. Zo leuk om te lezen ! En wat een prachtige uitspraak van Dahl. . Zon instelling zouden we allemaal moeten hebben! ! Dan zou de wereld er heel anders uitzien. Ly xxxx

Jaimy

Jaaa soof!! Hahah echt super leuk en elk weekend lekker genieten van de tripjes die je allemaal kan maken!! Have fun in the sun!!!! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active